חינוך טרום לידה
יום שישי 22 פברואר 2019 הפכונו לעמוד הבית צרפונו למועדפים הירשמו לניוזלטר הצטרפו אלינו לפייסבוק

חינוך טרום לידה

חינוך טרום לידה


לאחר כשנתיים של אי פריון ללא סיבה, פגשנו את דר' ג'ינו סולדרה בטרמפ חזרה ממילאנו לטרוויזו לאחר שהשתתפנו בקורס נשימה מודעת שהעביר. גי'נו ישב מולנו במשרדו הצנוע ושאל אותנו שאלה פשוטה: "מדוע אינכם שואלים את הילד שלכם למה הוא זקוק בכדי להגיע". דר' סולדרה הוא ראש העמותה האיטלקית לפסיכולוגיה וחינוך טרום לידה.

לאורך חמישים השנים האחרונות, מדענים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים, השפיעו על הפסיכולוגיה הפרה-נטאלית (מרגע היווצרות העובר ועד תחילת הצירים) והפרי-נטאלית (מתחילת תהליך הלידה ועד שהתינוק יוצא אל העולם). 

המחקרים צברו תאוצה רבה בסקטורים השונים, מתחום האפיגנטיקה, הפסיכולוגיה, החינוך ועד לרפואה ולמדעי המוח. אם עד אז חשבו שהעובר חי בסביבה מנותקת ומוגנת בבטן אמו, יודעים כיום בוודאות שאין זה נכון. העובר הינו בן אדם שלם, יחידה מלאה החווה את ההתנסויות שלו באופן אינטראקטיבי ודינאמי עם העולם החיצון

מכיוון שלעובר יש את כל האלמנטים הנחוצים לחיות את חייו כאדם בוגר, עלינו ההורים, מוטל דבר אחד, להעניק לעובר את התנאים האופטימאליים ביותר של כבוד, אהבה, קבלה ונתינה כדי לאפשר את התפתחות הפוטנציאל הטבוע בהם מלכתחילה.

כאשר ההורים מודעים לעובדה כי העובר הינו אדם לכל דבר, מתפתחת מערכת יחסים אינטראקטיבית, פעילה, של נתינה וקבלה שתמשך לאורך התפתחותו כילד וכאדם בוגר. דו-שיח זה יבסס את הקשר שיירקם בין הילד להוריו שנים רבות לאחר הלידה.

הדם הינו המוליך בין העובר לאם. על האם להוליך אל העובר, מחשבות ורגשות נשגבות אשר יצפו את עוברה באהבה, בשמחה, בכבוד ובאכויות רבות אחרות שיאפשרו לו לצאת אל העולם חסון ובריא בגופו ובנפשו.

אם נשתמש בדימוי רחב יותר של הסכמה האלקטרוכימית וכיצד היא מתרחשת ביצירת חיים, נקבל שהמערכת כולה בנויה מבני הזוג, האלקטרודה החיובית הינם האלמנטים הנקביים, כמו האם, האדמה. האלקטרודה השלילית הינם האלמנטים הזכריים, האב, השמיים

האנרגיה המופעלת בין שניהם מורכבת מחיים, רגשות ואהבה. האנרגיה הינה פרי היחסים בין הנקבי לזכרי, בין האב לאם. העובר, האינדיבידואל, המגיע עם מטען גנטי, קולט את האנרגיה מהמוליכה שהיא האישה, הרחם, האם. והנוזל בו האנרגיה מועברת, הינו הדם והחיות של האם.

ניתן להסיק שגופו של העובר נבנה תודות למרכיבים הפיזיולוגיים, רגשיים ורוחניים שמאפשרת לו אמו. מצבה הרגשי ומחשבותיה של האם, תובנותיה על החיים ועל העולם, כולם מועברים לעובר במהלך תשעת חודשי ההריון. "כל מה שהאם חווה, העובר חווה איתה" -אומר סלוגן של העמותה האיטלקית לפסיכולוגיה וחינוך פרהנטאל

כשבוחנים מה קורה לעוברים החשים כי הוריהם מגיבים אל קיומם ברגישות ובתשומת לב, ניתן לראות כי הם נולדים עם תחושה שהעולם סביבם בטוח, מכיוון שכבר חוו זאת. הם פנויים אז לגדילה, לחקירה, ללמידה ולהתנסויות השונות הדרושות בשלבים ההתפתחותיים הבאים

כלומר, הורים המקדישים זמן ליחסים עם העובר, מגבירים אינטגרציה בחלקים השונים של מוחו ובמערכת העצבים. בכך מעצבים את אישיותו של הילד, בריאותו, והפוטנציאל שלו להשתמש במערכות מנטאליות גבוהות כגון מודעות עצמית בהמשך חייו

הילד במהלך חייו התוך רחמיים, אינו עוד פרט לא מובדל, לא מסוגל, ולא מובחן, אלא בן אדם רגיש, כשיר ונבון בעל יכולת למקסם את הפוטנציאל שבו בעזרת האמצעים הנכונים. חוקרים מכל העולם מאפשרים לנו כיום, להבין את היתרונות אשר ניתן להפיק מגירויים המועברים לעובר בתקופת ההריון.

בהתבסס על מחקרים אלו נוצר בתחילת שנות ה – 80' בצרפת, המושג, "חינוך טרום-לידה", כצורך להעניק להורים באופן מאורגן ומודע את כל הידע שנאסף מהתגליות והמחקרים על חיי העובר. החינוך מתמקד בחמישה אופנים עיקריים ליצירת קשר בין ההורים לעובר: קשר ברמה הפיזיולוגית, קשר ברמה התייחסותית, קשר ברמה הרגשית, קשר ברמה המנטאלית, וקשר ברמה הקיומית.

כלומר, אם ההורים יילמדו ליצור קשר עם העובר, להתעניין בסימנים שהעובר מחזיר, בטמפרמנט שלו, באופן שהוא חווה את העולם שסביבו, הם יוכלו לקלוט מהו פרוייקט החיים האינדיבידואלי של ילדם. כך יוכלו בהמשך חייו לאפשר לו את התנאים לפתח את הפוטנציאל איתו הגיע ואת המתנות שיש לו לתת לעולם

סיפור ידוע על אמו של נפוליאון בונפרטה, אשר בזמן ההריון החלה להתעניין וללמוד אסטרטגיות צבאיות. אמו של אדוארד טלר (אבי פצצת המימן), התהלכה יום אחד כשהיא בהריון עם אדוארד ונעצרה בפארק כשהיא אומרת לחברתה "יש לי הרגשה שזה בן ושהוא יהיה מפורסם, אני מחפשת מקום לאנדרטת הזכרון שלו". 

וסיפור מקומי, חברה מספרת כיצד אמה, שאף פעם לא אהבה חיות, בזמן ההריון עם אחותה הצעירה, החלה ללטף כלבים וחתולים, לאחר הלידה, האם שוב מתרחקת מחיות, והאחות נולדת ומצהירה בבגרותה על חלומה להיות ווטרינרית

המסע המופלא שלנו עם דר' ג'ינו סולדרה החל לפני ההתעברות והמשיך במהלך ההריון. לאחר הלידה  הוכשרנו למנחי "חינוך טרום-לידה". למדנו ממנו לאפשר לעובר להיות בעולמו המסתורי מבלי לבדוק את מין העובר ולהרבות בבדיקות רפואיות ללא צורך

למדנו ליצור קשר עם העובר, שתואם את תקופת ההתפתחות שלו. למדנו את עצמנו כהורים, החולשות והחוזקות שלנו כזוג והחזון שלנו למשפחה שנוצרה. ובעצם גדלנו יחד עם העוברלמדנו את הטמפרמנט של בתנו, ניחשנו שזו בת, ושיש לה כוח רצון ועוצמות גם באופן שנעה פיזית בבטן וגם על פי המסרים הברורים שקיבלנו כאשר לא מצא חן בעיניה, תנוחה, או הסביבה בה ביקרנו. בעיני רוחי ראיתי למי היא דומה ולא היה צורך באולטרהסאונד מתקדם כדי לבחון זאת

והיום כשאגתה כבר בת שלוש, אני חווה שהחלק החשוב עבורי בקורס "חינוך טרום-לידה" היתה באמת ההזדמנות להרגיש ולהטמיע את מה שאומר חליל ג'ובראן במילים כה מדוייקות:

ילדכם אינם ילדכם
כי פרי געגועי החיים אל עצמם
באים המה דרככם אך לא מכם
חיים עמכם אך אינם שייכים לכם
תנו לילדכם את אהבתכם אך לא את מחשבותיכם
גופם ישכון בבתיכם, אך לא נשמתם
כי נשמתם מסתופפת בבית המחר 
שם לא תוכלו לבוא אף בחלומותיכם
אפשר לכם לחפוץ להיות כמותם אך אל לכם לעשותם כמותכם
כי החיים פנייהם קדימה לא אחור, והם לא יתרפקו על האתמול.
(חליל ג'ובראן)


מירב שרייבר: תרפיסטית בהבעה ויצירה, מנחת מדיטציה ומודעות עצמית, מדריכה עם בעלה, מסימו, קורסים ופגישות אישיות ב"חינוך טרום-לידה". 
http://www.happychild.co.il


מאת: vivek יום שישי 07 מרץ 2014 10:40
אני בפנים. מחכה שהקורס יתחיל כבר.




סקר

מחשבה יכולה לרפא את הגוף?




הצבע!
 

מדיטציות אונליין