ריו אביירטו - ריקודים של שינוי והשלמה
יום שישי 22 פברואר 2019 הפכונו לעמוד הבית צרפונו למועדפים הירשמו לניוזלטר הצטרפו אלינו לפייסבוק

ריו אביירטו - ריקודים של שינוי והשלמה

ריו אביירטו - ריקודים של שינוי והשלמה


בתקופה שבה אנו חיים העולם החיצוני קורא לנו לעסוק בשיפור עצמי מתמיד: ביחסים, בקריירה, במראה וכמו כל ניו אייג'י/ת טוב/ה : בעיקר ברמה האישית הפנימית. "Self Improvement " הפך כבר מזמן למוטו שאני לפעמים מאמצת ולפעמים בועטת בו חזק ורחוק, תלוי ביום ובשעה (אני לא עקבית). מצד אחד אני נשמעת לקול פנימי עמוק המבקש להשתנות ולצמוח ומצד שני לפעמים אני מרגישה שהעיסוק המתמיד בשיפור מצביע באובססיביות על האין והחסר, כך שבעצם הוא רק מרחיק מההשלמה האמיתית, זו שחווה את הכל כאחד שווה ושלם. במסגרת ההתנסויות והחיפושים חוויתי ונפגשתי עם הרבה שיטות וגישות, כאלו המתמקדות בשינוי וכאלו המברכות את היש.

בוקר בהיר אחד, ליתר דיוק: יום ג' 9:30 בבוקר, מרץ 2000, הגעתי לשיעור תנועה בשיטת "ריו אביירטו –נחל זורם". כל כך רציתי לרקוד, הריקוד מגלם מיזוג בין שינוי והשלמה באופן הכי נכון בעיני: יש בו את התנועה, התנופה וההתפתחות ואת האחדות, הנוכחות והפיסיות שמשרה הכרה ב"יש"- את זה אף אחד לא ייקח מאיתנו, לפחות עד שנזדכה על הגוף הזה (בינתיים בואו נרקוד). באותו יום התאהבתי בריו אביירטו כל-כך. זאת אהבה ממבט ראשון, לשמחתי השיטה התאהבה בי בחזרה... מאז רקדתי בוקר וערב, למדתי בבי"ס להכשרת מנחים והיום יש לי את הזכות להנחות שיעורים וסדנאות וללמד במסגרת בית הספר למנחים. התרגול של השיטה הפך להיות חלק מהיום-יום שלי, זה מאפשר לי שינוי וזרימה יחד עם הכרה ב"יש" והבנה עמוקה שהכול בסדר בדיוק כמו שהוא.

ריו אביירטו במהותו עוסק בניקוי, התחדשות ופתיחת ערוצים ברמות הגופניות-אנרגטיות-רגשיות ובעקבות זה גם הרוחניות והמנטאליות, אבל במבנה ובתיאוריה העמוקה של הריו אביירטו, מתחת לפני הים של הנחל הזה, הריו עוסק בשינוי עמוק דרך הגוף, יציאה לחירות מהעבדויות שהפרדיגמות הגופניות-רגשיות שלנו כולאות אותנו בהן. היופי הוא שהשינוי שקורה ב"ריו" אינו תוצאה של עבודה קשה או מאבק פנימי, להיפך: השינוי קורה כאילו מעצמו, בתהליך שמתאפשר דרך הנאה, העצמה וחיבור לשמחת החיים הטמונה בגוף.
המילים יכולות להביא אותנו עד נקודה מסוימת של הבנה ושינוי ועדיין הרבה פעמים אנו מוצאים את עצמנו באותם לופים והרגלים מוכרים וכאן נכנס הגוף לתמונה, שינוי דרך עבודה גופנית ותנועה הוא הכרחי בעיניי ולשמחתי בתקופה שבה אנו חיים העולם כבר מתחיל להבין את זה.

כשאנשים המשתתפים בריו אביירטו מדווחים על שחרור הם מתכוונים לחופש ביטוי, לחוויה המעצימה והיקרה של התמרת האנרגיה שעסוקה רוב היום בחשיבה לאנרגיה של תנועה והוויה נקייה ממילים, אבל גם באופן מודע או לא מודע הם חשים את השחרור מהדפוסים הגופניים המגבילים, אלו המשאירים את האדם באותו מסלול מוכר, נוח ומגביל, יום יום, שעה שעה. היום יום שלנו בנוי מהמון טקסים קטנים וריטואלים שאנו חוזרים עליהם שוב ושוב ומבלי לשים לב אלו מתקבעים והופכים כל יום לחיקוי של היום שעבר. כמו ביום יום שלנו כך גם בגופנו, הגוף הוא תודעה המתגלמת בחומר וכשהחומר מפסיק להיות בתנועה הקשר לאנרגיית החיים המשתנה והמתחדשת מושהה. רובנו תופסים את הגוף כחומר דחוס חסר מרחב וחלל אך בין אטום לאטום בגופנו יש מרחבים ותנועה אין סופיים שלא היו מביישים את מערכות הכוכבים.

אז איך בדיוק הקסם הזה מתרחש בריו אביירטו?

המפגש בנוי מכמה אלמנטים: תנועה במעגל, מפגשי ריקוד ואינטראקציות לא מילוליות בין המשתתפים, עבודת גוף בתנועה ומגע, ריקוד חופשי אקסטאטי ומודע, עבודה קולית, מוסיקה מגוונת וסוחפת וסיום בשקט ובמדיטציה. 10 שנים חלפו מאז הכרתי את הריו אביירטו, בחיים לא השתתפתי או הנחתי שני שיעורים זהים זה לזה, זאת מכיוון שהריו לא עובד עם "שטאנץ", אנו יוצרים מתוך ה"כאן והעכשיו" ו"הכאן והעכשיו" הוא לעולם שונה מהרגע הקודם. איכות זו היא במהות הריו אביירטו ומכאן החוויה של המשתף היא תמיד ייחודית, מפתיעה, יצירתית, עוצמתית ומעוררת את הדרכים למפגש  אמיתי ועכשווי של האדם עם עצמו ועם העולם.

כל אחד מהאלמנטים במפגש ריו בעל תפקיד חשוב בחוויה, לא אוכל לפרט את כולם אבל אתן דוגמא אחת מאלמנט המעגל למשל והתפקיד שלו בדרך ליצירת חופש וחירות גוף-נפש:

1.המעגל בריו מחבר אנרגטית ויוצר אחדות, כאשר הקבוצה נהיית גוף אחד, תנועה אחת. החלק שבנו היוצר את האשליה של ההיפרדות – האגו -אינו מאפשר את ההתרחבות האמיתית שמביאה דרך הריקוד חיבור ליצירתיות שהיא מעבר ליכולת האישית שלנו ולחוויות רוחניות אחרות. המעגל עוזר למשתתף באופן נעים ומחבק לרכך ולהשיל בהדרגה את אשליית ההפרדות של האגו ולהיות חלק מהשלם.

2.התנועות במעגל מאפשרות למשתתף לחוות ולהפנים עוד אפשרויות תנועתיות, איכויות תנועה, מקצבים וחלקים גופניים שאינם לוקחים חלק בתנועה שלו בדרך כלל. באופן כזה מתגמשים בהדרגה הקיבעונות הגופניים – רגשיים המגבילים אותו ונפתחות להן לאיטן עוד ועוד אפשרויות תנועיות רגשיות.

3. המנחה והקבוצה משקפים בתנועה מצבים פנימיים של המשתתפים המבקשים להיות נראים ולקבל הכרה ובכך מתאפשר ביטוי גופני ושחרור האנרגיה הכלואה ההכרחיים לשינוי ולריפוי.

4.התנועה המונחית במעגל מאפשרת ניקוי, זיכוך והשלה של אנרגיה עודפת המצטברת בגוף האתרי, בשרירים וברקמות כשריון שרירי וכסטגנציות גוף-נפש.

5. חווית השלם שהתנועה הקבוצתית במעגל יוצרת היא חוויה עתיקה שאבות אבותינו השתמשו בה בכדי ליצור שינוי (להוריד גשם, לרפא וכו') הכוח הקבוצתי החיובי הנאסף עם הקצב לפעימה של אחדות יוצר טרנספורמציה עמוקה והתמרה אצל היחיד והכלל.

6. ואת הנקודה השישית אינני יכולה להסביר במילים, זהו הקסם...

מה יקרה אם ננסה לצחצח שיניים הערב ביד הלא דומיננטית, ללכת לעבודה ברחוב שעוד לא הלכנו בו, לתת לרגליים להוביל את הריקוד שלנו – במידה והידיים שלנו הן האיבר המוביל אותנו בדרך כלל- , או לאפשר לגב להשתתף בתנועה במקרה שאנחנו בדרך כלל מקפחים אותו בריקוד שלנו. הדברים הפשוטים האלו לכאורה לאט לאט פותחים לנו עוד אפשרויות באספקטים הרחבים של חיינו. גב שלא רוקד (במקרה הזה לדוגמא) אוצר בחובו אנרגיה ופוטנציאל חיים לא ממומש. בעזרת התהליך של התנועה והריקוד נוציא את עצמנו לחופשי וכשהגב יתחיל להצטרף לריקוד הוא יספר לנו סיפורים ישנים וחדשים, יעורר בנו רגשות ומחשבות ישנות וחדשות ובשלב מסוים יפתח בפנינו דרכים ויבשות שעוד לא גילינו ומבקשות כל כך להתגלות.


הדס פישר-אורן - מנחה מוסמכת מטעם ריו אביירטו ישראל וארגנטינה. מורה ומדריכת סטאז'רים בבית-הספר להכשרת מנחים של ריו אביירטו ישראל. מנחה קבוצות קבועות וסדנאות חד פעמיות של ריו אביירטו לפרטיים וארגונים. מנחה קבוצות בשילוב אמנויות, טכניקות נשימה ואימפרוביזציה באומנויות הבמה.מתמחה בגוף-נפש, עיסוי רקמות עמוק בהיבט הרגשי ואנטומיה אינטואיטיבית. בימים אלו מסיימת תואר ראשון בפסיכולוגיה בשילוב פסיכותרפיה גוף-נפש.
www.rioabierto.co.il/Default.aspx?cat=63


מאת: יגאל רון שבת 12 מרץ 2011 09:09
מקסימה אחת ויחידה.
הצלחתי להגיע לאחד המחולות שלך ונעלמתי בתוך היקום הנפלא שאת המובילה.
אהבתי עד מאוד.




סקר

מחשבה יכולה לרפא את הגוף?




הצבע!
 

מדיטציות אונליין