חיזוק שרירים – מה זה בדיוק אומר?
יום שישי 22 פברואר 2019 הפכונו לעמוד הבית צרפונו למועדפים הירשמו לניוזלטר הצטרפו אלינו לפייסבוק

חיזוק שרירים – מה זה בדיוק אומר?

חיזוק שרירים – מה זה בדיוק אומר?


לעיתים קרובות אני שומע ממטופלים שלי ומאנשים שיוצא לי לפגוש: "אני צריך לחזק את השרירים שלי". חיזוק השרירים כבר הפך למיתוס. מה זה אומר, לחזק את השרירים? רבים אומרים את זה בלי להבין מה צריך לעשות. מאמר זה בא לשפוך אור ולתת בהירות בכל הנוגע לחיזוק השרירים.

בואו נתחיל מההתחלה. מה זה אומר: לחזק שריר? השריר הוא דבר חי. הוא מורכב מהמוני תאים, והוא עובר באופן מתמיד תהליך של בקרה, פירוק ובניה. תהליך חכם זה מאפשר לשריר להתאים עצמו לצרכים שלנו בכל שלב ושלב בחיים.

מה שמפעיל את הפירוק והבניה של השרירים (וגם של העצמות) הוא העומס המכאני המופעל עליהם או במילים אחרות-השריר יתחזק בהתאם לאופן, העומס והכיוון שבו אנחנו מפעילים אותו.

חיזוק השרירים הוא מטבע, ולו שתי פנים. וכשם שהשריר מתחזק כשמפעילים אותו, הוא גם מתנוון כשמפסיקים להפעיל אותו. לכן, מי שמחזק שרירים באופן מלאכותי, ע"י משקולות, נידון למעשה להשתעבד לעניין כי אם הוא יפסיק, המצב יחזור לקדמותו.

כל פעילות שנעשה תחזק את השרירים המשתתפים בה. מלחתוך סלט ועד לטפס על עצים. עלינו להבין אילו שרירים אנחנו רוצים לחזק. שרירים שאנחנו מחזקים באופן מלאכותי, לעיתים קרובות לא קשורים לפעילות היומיומית שלנו ולכן לא משרתים אותנו בתנועתיות שלנו. 

איך מחזקים אותם? פשוט על ידי תנועה ופעילות נכונה, מה הכוונה? מוסכם וידוע שהליכה היא פעילות נפלאה לגוף. אך אפשר ללכת במספר אופנים, אם הולכים "לא נכון", גורמים לעומסים בלתי רוציים בחלקים בגוף. למשל, אם אנו הולכים עם צאוור מקוצר, כל דריכה תגרום לזעזוע במקום.

מובן שעדיף ללכת "לא נכון", על פני לא ללכת כלל. ובכל זאת, אם הולכים "נכון". צוואר ארוך ומשוחרר, כתפיים חופשיות ומשוחררות, ידיים חופשיות ורפויות שמעסות את בית החזה בכל נפנוף, ישבן שמתנדנד לו מצד לצד בשמחה... או אז ההליכה הופכת להיות התרגול היומי שצריך כדי לנוע ולהשתחרר.

השרירים שכדאי לנו להפעיל ולחזק, הם אותם שרירים שאנו צריכים ומשתמשים ליציבה ולתנועה בחיי היומיום. תסמכו על הגוף שהשרירים הנכונים יתחזקו, שרירים אלו יעזרו לכם גם כשאתם עומדים במטבח או מחכים לאוטובוס.

לסיכום, באופן כללי, המחשבה לא צריכה להיות על חיזוק שרירים אלא על לספק לגוף תנועתיות נכונה (גם לספק תנועתיות,וגם שתהיה נכונה). וכתוצאה מכך, השרירים כבר יתחזקו.

הבסיס לתנועתיות נכונה, הוא כפי שמתואר באמנויות הלחימה מכל העולם, ביוגה, בקי דאנס, בפילטיס ועוד. התנועה נובעת ממרכז הגוף (צ'אקרה שניה, הארה, הדן טיאן התחתון) מאזור זה ומטה - פלג גוף תחתון, יורד ומשתרש לאדמה. מאזור זה ומעלה- פלג גוף עליון, חופשי וצומח למעלה.


אייל שמש: הוגה, מייסד ומפתח שיטת  Key Dance. מורה מוסמך בשיטת פלדנקרייז. מטפל מוסמך בשיטת  Connective Therapy. אומן אומניות לחימה ותורתן התנועתית. לימודי הנדסה, פיסיקה וחקר האנטומיה, התנועה והיציבה.  
http://www.keydance.co.il/AppliedAnatomy.html
 





סקר

מחשבה יכולה לרפא את הגוף?




הצבע!
 

מדיטציות אונליין