הילד הפנימי שבנו
שבת 21 אוקטובר 2017 הפכונו לעמוד הבית צרפונו למועדפים הירשמו לניוזלטר הצטרפו אלינו לפייסבוק
הילד הפנימי שבנו

הילד הפנימי שבנו


מתי מתחיל השלב שבו אנו מבינים שהאחריות להמשך חיינו היא בידנו בלבד?רבים שוכחים שהכח והשליטה על חייהם לא אמורים להיות בידי אנשים אחרים, אנו יכולים לקשיב להמלצות, להדרכה אך בסופו של דבר אנו נייצר עבור עצמנו את ההחלטה והדרך המתאימה לנו

המונח "להקשיב לעצמנו" הוא לא למחשבות שלנו אלא למשהו שבתוכנו שהוא בעצם הילד הפנימי שלנו ורק שלנו. הילד הפנימי מהווה חלק "שקוף" ואנרגטי שמצד אחד אינו שייך לגוף הפיזי אולם מצד שני מחובר חזק להוויה של החלק הרוחני שלנו ומכיל את מי "שאנחנו" מרגע לידתנו.

אותו ילד פנימי הוא קול או אינטואיציה או תחושה שחוזרת על עצמה באישור או התנגדות למעשינו. הילד הפנימי היא השתקפות שלנו שנראית לעין וללב שלנו בלבדלכל אחד יש את הילד שלו ואנו לא נוכל להכירו כי הוא מוסתר מעיני הכלל ושקוף רק לנו.

אם כך איך הדבר קורה?
מרגע הגעתנו לעולם הזה בלידתנו,נוצרים בנו חללים שקופים שרק אנו מרגישים ומודעים להם כמו התת מודע,מחשבותינו,והילד הפנימי שלנו. בתקופת הילדות הילד מתנהל בתמימות עם הילד הפנימי שלו במשחק, המשחק הוא האחד הדרכים של הילד ללמוד את העולם החיצוני שבו הוא חי.

במהלך התבגרותו הופך הילד להיות קשוב לסביבה ולכך שאת הילד הפנימי שלו הוא צריך להחביא מעיני הסביבה כי הוא חש לעיתים בושה או ילדותיות. עם הזמן הילד שכבר אינו ילד מתרחק מהילד הפנימי וחווה אותו אם בכלל בחלומותיו

הריחוק מהילד הפנימי ,מהאני העצמי שלנו גורר אחריו חוסר מודעות לצרכים האמיתיים וההתפתחות בכוונים שמתגלים בעתיד כשגויים ואף פוגענייםהתרת הקונפליקט של הילד הפנימי בין החיבור הרוחני לניתוק הפיזי זוהי הלמידה שאנחנו חווים כל חיינו.

הילד הפנימי שלנו, החלל האנרגטי, מורכב ממספר רבדים:
- מודעות עצמית: היכולת של אדם לקבל את עצמו כמו שהוא, הקשבה לרגשותיו, צרכיו, חלומותיו ומחשבותיו. אנו כל היום עסוקים בהגדרה של מימוש מי שאנו בחיים הללו.
- הדברים שרכשנו מילדותנו לבגרותנו: התנהגויות, נקודות אופי ותכונות סמויים שאנו מעדיפים לא לשקף לסביבה מחוסר ביטחון וחוסר תעוזה.
- חלקים הקשורים לנשמה שלנו: צרכי הנשמה ויעודי בחיים.
- היכולת להגשים את המאוויים והרצונות שלי: הכרת הפוטנציאל האישי שלנו.
- הצורך באהבה ובקבלתה ללא תנאי: האהבה שמהווה מזון לנשמה.
- מודעות עצמית: למידה מכוונת להכרה ולמימוש עצמי. מודעות בהגדרתה הרוחנית היא החיבור בין האדם "הגלוי" עם התכונות והרצונות החיצוניים לבין האדם "השקוף" שהוא הילד הפנימי.

הילד הפנימי, האדם השקוף של כל אחד מאיתנו הינו חלל אנרגטי שאיננו מודעים לקיומו. בקיומה של מודעות עצמית אנו מנהלים את חיינו בהקשבה לחולשותינו, מעשינו, ונמנעים מהתנהלות והתנהגוות שעלולות להרחיק אותנו ממטרותינו בחייםההקשבה מתבטאת באינטואיציה שעולה מתוכנו ומניעה אותנו לקיום או אי קיום מעשה מסויים. יש אחדות ושוויוניות בין המעשה לתודעה

במצב רגיל האדם החיצוני לא קשוב לצד השקוף שבתוכו ובמילים אחרות ללא תהליך של מודעות הוא לא יודע/מסוגל/רוצה להקשיב לצד השקוף. אולם לחלומות שלנו יש את היכולת להפגיש אותנו עם הילד ולהתחבר לתחושות הפנימיות שלנו ובעצם לעקוף את המנגנון החיצוני. בחלומות המחיצות לתת המודע נופלות ואז נוצר חיבור לילד הפנימי.

בחלומות מתקיים שיח בין התודעה הרגילה לבין הילד הפנימי שבו משתקפים מצבים שהחולם מתמודד עמם במציאות היום יומית חלקם בהצלחה וחלקם מצבים מורכבים יותר שדורשים מהחולם החלטה ועשייה חשובה לגבי המשך מעשיו במקרים מסוימים

הדו שיח בחלום מתקיים על מנת לעזור בהחלטתו באמצעות הקשבה לילד הפנימי שתקדם אותו בדרך הנכונה בידועה רק לנשמה וזאת למנוע החלטה לא נכונה בעקבות פחד שמנהל אותו במציאות.בנוסף  הקשר לילדי הפנימי יכול להתקיים גם באמצעות מדיטציות ותקשור ותרגום סמלי החלומות .

כאשר אנו מתנהלים במודעות אנו בעצם מודעים לאדם השקוף לקול הפנימי שלנו. המודעות מתבטאת בהכרה באינטואיציה כקול שמנחה אותנו בבחירותינו. האינטואיציה היא קול פנימי שמראה לנו באמצעות דרכים שונות כגון בחלומות, מדיטציה, בהדרכה/ישות אור כיצד לבחור את הבחירות והמעשים שלנו

יכולת המודעות העצמית ניתנת ללמידה ולרכישה שבמהלך התהליך ייחשפו צדדים לא מוכרים וייהפכו לחשיבה והתנהגות שתועיל לנו לחשוב חיובי בחיינו מאחר שאנו נאמין בעצמנו ובלווי הפנימי שיש לנו  ונקבל החלטות נכונות. התועלת תאפשר לנו גם להיות יותר יצירתיים ,להשפיע על הסביבה ולנהל את סביבתנו וללמוד לקרוא את הסביבה בצורה נכונה.

אדם שגדל במסגרת ללא נוכחות פעילה של הוריו, יהפוך לעצמאי מגיל קטן וייצר לעצמו כלים משלו לחיים מתוך הישרדות. אדם זה ידרוש אהבה מהסביבה באמצעות כוחניות , יציב תנאים להגשמת מטרותיו בחיים, התנהלותו תהיה מניפולטיבית, יפתח דינאמיקה של חוסר נתינה לסביבה וייחסם לנתינה מהסביבה. אדם זה הוא שורד קבוע ולרוב חי מבלי להגיע לתרגום המימוש העצמי שלו

בסיס ילדותנו ואהבה שאגרנו לאורך השנים מייצרים למתבגר את הבסיס לבחירותיו והחלטותיו בחייו הבוגרים. קיומו של בסיס זה עוזר לנו בחיינו הבוגרים לעבור את השלבים בחיינו ולבחור באופציה שהכי קרובה ליעוד הנשמה.

כאשר אנו נמצא בשלב של קבלת החלטה בצומת דרכים יהיו לנו 2 אפשריות שלמראית העין שתיהן טובות אך הבחירה תהייה בין הליכה לפי קולו של הילד הפנימי או לפי מה שמצופה מאתנו מהסביבה:
אפשרות I  - האם להגשים את הילד הפנימי שלנו - בהליכה בדרך זו אנו נצליח להניע את עצמנו באהבה ובשמחה שאנו מונעים מצרכי הנשמה שדוחפת לתהליך של צמיחה והגשמה.
אפשרות II -  האם נעשה מה שמצופה מאתנו - הליכה בדרך זו אולי נצמיח חומריות אך לא נחוש שימחה אלא לחץ וחוסר אהבה לעצמנו. אפשרות שנראית נכונה למראית עין אולם היא מסיטה אותנו מהגשמה עצמית.

השלבים והתחנות מסוג נועדו ללמידה הרוחנית שלנו שסיומה מאפשר לנו לעלות שלב רוחני שיצמיח שינוי חדש בחיינו. השלבים השונים באים לידי ביטוי במחשבותינו , באינטואיציות ובחלומות . בכל תחנה בחיינו יש לנו הזדמנות לעשייה שתוביל לשינוי פנימי לעשייה שבה המדריך הוא הילד הפנימי שלנו ולא ההיגיון או החברה.

פתיחת הצוהר לילד הפנימי שלנו
במרחב של הילד הפנימי שלנו קיימים חלקים שאנו מעדיפים לא לשקף לסביבה מחוסר ביטחון וחוסר תעוזה וחלקים שקשורים לנשמה שלנו. אחד מהדרכים היעילות שמצאתי להוביל את מטופלי לביטחון בהחלטותיהם הוא בפתיחת צוהר לילד הפנימי שלהם ולפתח יכולות ללמוד לפנות לילד הפנימי שמכיל מידע רב חייהם

הילד הפנימי הוא כפיל אנרגטי שמורכב מידע /מסקנות/מזיכרונות שנאספו מהחיים הללו ומחיים קודמים. הילד הפנימי הוא שיקוף אמיתי ונקי של מי אנחנו ללא מחסומים של היגיון ורגש. הפנייה לילד הפנימי מתבצעת באמצעות טיפול רוחני שמאפשר פתיחת דלת וערוץ ליליד הפנימי על מנת לשחרר את התודעה שלנו באופן קבוע מכל דפוסי חשיבה מקובעים באותה הדרך שבה ילד נוהג בילדותו

הפתיחה מובילה למסע לתוך "שק הזיכרונות והידע" שיפגיש אותנו עם עצמנו השקוף. במהלך הפתיחה נקבל הארה וחשיפה לקול פנימי שידע להנחות אותנו בהחלטתנו וינטרל את ההתנגדויות והפחדים. כאשר מגלים את הילד השקוף שבתוכנו אנו מגלים את הצד הנשמתי שלנו

הגילוי מאפשר לנו לגלות מה הכי נכון וכדאי עבורנו בחיים. בגילוי אנו מונחים ע"י הילד הפנימי לעשייה שמאפשרת לנו למפות את מה שכדאי עבורנו, מה שיאפשר לנו צמיחה וגדילה ואושר ולדחוף הצידה את כל מה שלא נכון. שחרור התודעה ושימוש בקול הפנימי שלנו יאפשר לנו לפעול מתוך ביטחון ואמונה פנימית ומידיעה שהדבר שאנו עושים הנו נכון עבורנו. כאשר אנו מקשיבים לקול הפנימי של עצמנו אנו חשים רוגע, ביטחון והגנה מלמעלה.

כאשר אנו עושים בדיוק את מה שהסביבה מצפה מאיתנו אנו מאבדים באופן הדרגתי את החיבור לעצמנו -לאני הפנימי שלנו ונהפכים לחומריים ורחוקים מעצמנו. אנו חייבים להיות מחויבים לילד הפנימי שלנו ולהיות מודעים לצרכי הנשמה שלנו והריחוק מהיעדים יכאיב לנו.

הליכה בדרך שהנשמה מכתיבה לנו תוביל לשינוי מתוכנן שמכוונן ליעדי הנשמה והילד הפנימי בניגוד לדרך שהחברה או ההיגיון מנחים אותנו. עשייה מתוך ידיעה ומודעות ומה שאני אוהב ורוצה לממש תביא לתוצאה של הצלחה והתפתחות לאורך כל הדרך.

לסיכום
בתהליכי הצמיחה הרוחנית שאני חוויתי, הליווי שהנחתי בטיפולים ובסדנאות שאני מקיימת הבנתי עד כמה זה חשוב להיות מודעים לכלים השונים של ההגשמה עצמית. ללא ידיעת כלים למודעות נהייה חשופים להכוונה לא נכונה ובחירה שתלווה בתחושת החמצה וקינאה לתהליכים שאחרים חווים

בתהליכי מודעות והכוונה אני מאפשרת למטופלי ולתלמידי להיחשף בפעם הראשונה לילד הפנימי ולמידת הכלים להגשמה עצמית ומכאן הדרך לשינוי מהירה מאוד.


דפנה ביסמוט: מטפלת הוליסטית רב תחומית ומדריכה רוחנית. מלווה מייעצת ומדריכה תהליכים להתפתחות רוחנית מודעות, הגשמה עצמית והעצמה אישית בשיטות ייחודיות וחווייתיות, יעוץ רוחני לזוגיות וזימון זוגיות. מייעצת מכוונת ופותרת בעיות בכל תחומי החיים ומעניקה כלים לצמיחה אישית. בעלת מרכז פרפרים - המרחב הרוחני.
http://b.namaste.co.il/1KfyvHH





סקר

מחשבה יכולה לרפא את הגוף?




הצבע!
 

מדיטציות אונליין