מיינדפולנס בתנועה
קוסמיק לאברס מסע
יום שישי 15 דצמבר 2017 הפכונו לעמוד הבית צרפונו למועדפים הירשמו לניוזלטר הצטרפו אלינו לפייסבוק
מיינדפולנס בתנועה

מיינדפולנס בתנועה


בשנים האחרונות הפכה מדיטציית המיינדפולנס לכלי ריפוי מאוד משמעותי גם בעולם בריאות הנפש.המיינדפולנס משמש לטיפול באנשים הסובלים מדיכאון, חרדות, והתמכרויות.

שיטת המיינדפולנס מאפשרת לנו להתאמן על היכולת להיות ב'כאן ועכשיו' ללא שיפוט. בחדר הטיפולים הוא מלמד להישאר קשובים גם כשמגיעים הרבה מחשבות ולעיתים אף לא נעימות או כשעולה רגש מציף וקשה, עדיין לומדים להישאר עם מה שיש ברגע הזה מבלי להגיב ולתת לעצמנו להישאר עם הדברים כפי שהם מבלי להיאבק או לרצות שזה יגמר

רוב המדיטציות משתמשות בעיקר בהתבוננות על הנשימה, סריקה גופנית והליכה מדיטטיביתלעיתים קרובות המדיטציות הללו לא תמיד מותאמות לאדם המערבי או לאדם שסובל מדיכאון או מחרדות. בדרך כלל הוא  מוצף בהרבה מאוד רגשות ומחשבות ואז ברגעים כאלו מאוד קשה לו להושיב את עצמו ולתרגלהקשבה לנשימות או לסרוק את תחושות הגוף שלו

כאן מצטרף המיינדפולנס בתנועה לתמונה, המיינדפולנס, אשר אומץ בעיקר על ידי מטפלות בתנועה אשר מכירות את התנועה ככלי תרפויטי ומשלבות את המיינדפולנס כחלק בלתי נפרד ממנו

המיינדפולנס בתנועה בראש ובראשונה מאפשר לאותם אנשים שחווים קושי לשבת ולתרגל מדיטציה זמן ממושך, לעבור את אותו תהליך אך רק דרך הקשבה למוזיקה ולתנועות שעולות ממעמקי הנפש.

במיינדפולנס בתנועה מתרגלים כיצד להיות מחוברים לגוף ולתנועה ב'כאן ועכשיו'. לשים את הקולות השיפוטיים שהרבה פעמים עולים בזמן שאנחנו מתנועעים. לדוגמא קולות כמו "אני לא נע מספיק טוב..." "מה יחשבו עלי" זה נראה מוזר..." כל הקולות שמפריעים לנו לנוע בחופשיות באותנטיות כמו שאנחנו באמת רוצים

ובשביל זה צריך להתאמן בדיוק כמו שאנחנו הולכים לחדר כושר. המיינדפולנס הוא קודם כל אימון מוחי אך יחד עם זאת היופי שבמיינדפולנס בתנועה הוא שהאימון קורה בשילוב של החוויה הגופנית והתנועה. אנחנו לומדים להיות פחות שיפוטיים ומאפשרים לעצמנו יותר ויותר חופש

כמובן שלאימון הזה יש השפעה קריטית על חיי היום יום שלנו, כי ככול שנתרגל לנוע בחופשיות בזמן התנועה נוכל לנוע בחופשיות גם במציאות היום יומית. נלמד לשים את השיפוט בצד ונראה כמה חופש מתעורר כשאנחנו לא נותנים למחשבות לשתק אותנו ומאפשרים לגוף לנוע כמעט מעצמו בחוסר מאמץ

ככול שאנחנו לומדים להקשיב לתחושות בגוף, תוך כדי תנועה אנחנו למעשה הופכים אותו לחלק מהפאזל של החיים. אנחנו לומדים להקשיב לתחושות הגוף ולרגשות ולבטא אותם ללא חשש

מחקרים אקדמיים אחרונים מצאו קשר ישיר בין שיפוט עצמי מוגבר לבין דיכאון וזו הסיבה שמיינדפולנס נמצא מאוד יעיל בטיפול בדיכאוןתחשבו מה קורה כאשר הלימוד של חוסר שיפוטיות לא קורה רק כשיושבים בעיניים עצומות ומתבוננים על הנשימה אלא כולל את הגוף כולו.

האדם מתבונן על המחשבות שלו מבלי להזדהות וללא שיפוט גם כשהוא מניף את הידיים לגובה ונהנה מהמוזיקה כך שהחוויה שלמה וקרובה יותר לחיים האמיתיים, האדם לומד איך להישאר ללא שיפוט כלפי עצמו גם כשיש עוד אחרים בחדר שאולי "מסתכלים עלי" ...

המיינדפולנס בתנועה מאפשר חוויה אינטראקטיבית של מדיטציה, כי בזמן שאני מתרגל אני גם מודע לזה שיש עוד אחרים בחדר ואני לומד לעשות גם לזה let go וחוזר להיות עם עצמי באינטימיות ללא שיפוט על אף ולמרות האחרים


שליו שמעוני: מטפלת בתנועה פרטני וקבוצתי ומנחה סדנאות של מיינדפולנס בתנועה.
http://www.dancefreedom.co.il/





סקר

מחשבה יכולה לרפא את הגוף?




הצבע!
קוסמיק לאברס - מסע
 

מדיטציות אונליין
קוסמיק לאברס מסע